onsdag 3. oktober 2007

Nytt fotoutstyr

Forrige uke kjøpte jeg nytt objektiv til speilrefleksen min, etter å ha tenkt på det lenge. Valget falt til slutt på en 50 mm fastlinse (1.4 USM), og jeg er kjempefornøyd. Så nå håper jeg at jeg skal få tatt noen portrettbilder av guttene. Ble veldig overrasket over hvor lyssterkt objektivet er, så det er nesten umulig å bruke den eksterne blitsen på kameraet. Men hvis jeg bare lærer meg å bruke blitsen riktig så går nok det også. Her er forresten et bilde av minstemann som jeg har tatt med dette objektivet:



Vi har også gått til anskaffelse av et lite kompaktkamera. En Canon IXUS 950 IS. Dette er på langt nær så bra som speilrefleksen, men av og til er det kjekt å kunne ta med seg kamera i lomma. Særlig hvis alternativet er å ikke ta med seg kamera i det hele tatt.

Ellers er jeg superstolt av at en av LOene mine har blitt kåret til ukas LO på Catscrap. Fant det ut i dag, og svever nå på noen rosa skyer.... LOen finner du her.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...