onsdag 24. juni 2009

Jeg visste jeg ikke burde...

...men nå er det for sent å angre. Hva jeg har gjort? Ikke noe værre enn å sette opp et regnskap over hvor mye jeg har brukt på denne hobbyen frem til nå, og sett litt på hvor mye jeg har tjent på den. Jeg blir ikke rik ennå, for å si det sånn... Jeg synes jeg har solgt en del kort, men tallenes tale er klar: Jeg har solgt for 8% av det jeg har kjøpt. Trøster meg selv med at mye av det jeg har handlet er investeringer som gjør det mye mer morro å sitte med denne sysselen. Og all hobby koster, så da så.

Dette kortet lagde jeg på søndag, og jeg brukte bare en time på det. Men det skyldtes nok at jeg hadde liten tid, og at jeg var lei fordi jeg hadde vært på jobb i 9 timer. Motivet fant jeg ferdigmalt i en skuff, og resten gikk slag i slag. Ble i grunnen fornøyd, og synes det datostempelet er veldig morro å bruke.


Stempel fra Magnolia og Papirloftet. Malt med akvarellmaling, og pyntet med Stickles Glitterlim Star Dust. Papir fra Basic Grey og Melissa Frances. Den store sirkelen er stanset ut med Fiskars Circle Border Punch Antique Elegance, og svertet med Distress Ink Weathered Wood. Blomster fra Prima. Grenene er stanset ut med McGill Pine Punch, og båndet er American Crafts. Perler fra KaiserCraft. Metallpynt fra Unik Hobby.


Nærbilde av motivet. Jeg har malt jenta i blåfarger, og hovedfargen er Payne's Gray fra Windsor & Newton, som er mer blå enn grå. Metallpynten har jeg festet med sytråd ved å stikke hull i arket og tape fast trådendene på baksiden.


Detalj av pynten.


3-tallet er hvit chipboard som jeg har tatt lim på og strødd over Sugar Coating Glitter Lilly White. Dekorativt, men et fryktelig søl. Når glasset er tomt tror jeg at jeg skal holde meg til glitterlimet, som er mye mer brukervennlig...


Har pyntet blomstene med Stickles Glitterlim i fargen Star Dust også. Glitrer mer i virkeligheten enn det kommer frem av dette bildet.


Og til slutt et bilde av datosirkelen. Den kan jo brukes til alle anledninger, for man kan jo skrive hva man vil i midten. Eneste jeg ikke liker så godt er at det er en clearstamp. Synes kvaliteten på de er litt ymse. Trykker jeg for hardt blir det tykt og grumsete. Trykker jeg for lite dekker det ikke. Har ennå til gode å bli 100% fornøyd med clearstamps.

Isa har lagt igjen en kommentar til en av postene mine, og lurer på hvordan jeg alltid klarer å ta bilde av kortene mine uten at de blir skjeve og skakke. Men jeg klarer ikke det, vet du. Jeg jukser. I Photoshop. Jeg markerer størrelsen på kortet med Guides, også velger jeg transform og warp modes. Deretter drar jeg i kortet slik at det blir like firkantet som det er i virkeligheten. Så når jeg klipper det etterpå så blir det akkurat likedan som kortet mitt. Men det hjelper om bildet er mest mulig beint i utgangspunktet. Det som funker best for meg er å ta bilde av kortet mens det står på et bord, sånn at jeg kan bøye meg ned og ta bildet rett forfra. Sånn, det var dagens avsløring.

6 kommentarer:

Ingunn sa...

Søtt kort, jeg er imponert over at du fikk det sammen på en time. Jeg hadde nok brukt fem ganger så lang tid på å få til det samme.

Vel, jeg stakk innom for å si at det ligger en award til deg i bloggen min.

Isa sa...

Takk for forklaring, den skal prøves ut:D

Ikke akkurat en billig hobby vi har nei, men de fleste hobbyer koster jo penger, og med denne hobbyen har man jo i alle fall mulighet til å tjene litt penger.

Nydelig kort du har laget!
Syns du er så flink til å bruke glitter og andre teknikker, kommer aldri på sånt jeg..

Lisbet sa...

Long time since I took a inspirationsurf around the net. I really need to gather lots of fun ideas.

Lisbet
www.digiscrapp.blogspot.com

Julia sa...

Så utrolig nydelig kort! Du har mange fine kort i bloggen din!
Takk for inspirasjon!

Isa sa...

Hm, hvor finner jeg Guides? :sparke:

Anonym sa...

hi, new to the site, thanks.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...