søndag 2. januar 2011

Nytt år, nye muligheter!

Det føles ganske naturlig å følge opp forrige innlegg med å ønske alle mine lesere et riktig godt nytt år! 2011 blir et år som i alle fall for vår del medfører en del spenning og uforutsigbarhet, med det forestående keisersnittet i mai i tankene. Vi har ennå ikke fått svar fra den egentlige fostervannsprøven, og det er ingen overdrivelse å si at jeg veksler mellom optimisme og engstelse. I jula har jeg kjent liv enkelte dager, og dermed vært nervøs de dagene jeg ikke har kjent noe. Men nå spreller hun stadig mer, og jeg håper virkelig at hun "bare" vil bli født med LKG-spalte, og ingen kromosomfeil.

Inngangen til det nye året ble feiret i rolige former her i huset, og vi vare bare oss fire til middag. Det var veldig koselig, og guttene gledet seg til vi skulle vekke dem for å gå ut og se på rakettene. Bildene nedenfor er av spisebordet vårt, etter at jeg har pyntet det klart for nyttårsaften.


Både de to store lysestakene og de tre små på stett er nye av året. På lille julaften trengte jeg å få tankene over på noe hyggelig, og siden jeg også manglet julepynt til spisebordet mitt tok jeg en liten tur ned til Trægården på Ranheim. Der fant jeg de to store lysestakene fra Lene Bjerre, og jeg måtte bare kjøpe dem. Og jeg har ikke angret et sekund! Endelig har jeg lysestaker som passer til bordet og pendlene våre som henger over, og som alltid har gjort det vanskelig å få til noe fint i høyden. Og siden det er lov til å pynte med litt dilldall når det er jul kjøpte jeg med sløyfer og kunstige blomster på Lysstøperiet som jeg festet på lysestakene.


De tre små lysestakene på stett har sølvkant i topp og bunn, og siseleringer i midten, og de er virkelig dekorative når jeg tenner lysene. De kjøpte jeg på Lysstøperiet, og de var veldig mye rimeligere enn Lene Bjerre stakene...


Den nydelige krystallvasen fikk vi i julegave fra mine foreldre, og jeg ble kjempeglad for den! Rosene fikk vi fra mamma i romjula, og de står like fine i dag. De er kjempestore, og ser nesten ikke ekte ut. Men de er det, og det er tydelig at det er roser av veldig god kvalitet.


Nærbilde av rosene.


I bakgrunnen skimtes juletreet vårt, som vi kjøpte kunstig for tre julefeiringer siden. Det har 400 lys, og jeg er like fornøyd med det i dag som jeg var da vi kjøpte det. I år ville begge guttene hjelpe til med pyntinga, og jeg hadde ikke hjerte til å si nei. Så nå har vi en liten papirlenke (som skjærer fullstendig med resten av pynten) midt på treet fordi Kristoffer ville det, og på en av grenene henger det ikke mindre enn seks julekuler... Men det var slik Jonathan ville ha det, og jeg synes det er veldig sjarmerende at treet bærer preg av at guttene har hjulpet til.


Til slutt må jeg ta med et bilde av det julepyntede spisebordet også. For her er det lett å se at de nye lysestakene kan tilpasses enhver anledning, og her er de pyntet med dilldallet jeg kjøpte samtidig med stakene.


Alle bildene kan klikkes på hvis du ønsker å se de i en større utgave.

Ønsker alle en fin uke!

4 kommentarer:

Janne-Lise sa...

Så nydelig pyntet jule-og nyttårsbord! Jeg har fulgt med deg i bloggen din litt, men har ikke skrevet så mye til deg før.

Jeg ønsker deg alt godt i det nye året og håper at dere får gode svar på prøvene og at alt går bra med den lille prinsessen og med dere alle.

Jeg kommer nok til å følge med dere videre også :) Du lager jo så mye flott :)

nyttårshilsen fra janne-lise

Femice sa...

Alltid så gjennomført det du gjør :)
Lekkert pyntede bord.

Håper alt går greitt frem til mai...
Vi er mange andre som er spent på deres vegne også :)

Klem

Fru Keilegavlen sa...

Så nydeleg pynta både til jul og til nyttår.
Håpar de får gode svar når det gjeld den vesle prinsessa dykkar. Eg er heilt enig med veninna di om at de får ei jente med ei spalte og ikkje ei spalte med ei jente rundt. Det er det innvendige hos jenta som er det viktigaste, og som det er viktig å ta vare på. Vi har alle arr på ein eller annan måte. Ønskjer dåke all lukke til vidare og krysser fingrane for fostervassprøven.
Eg var innom salgsbloggen din ein tur og, utruleg flotte kort du lagar!! Du er utruleg flink.

Unknown sa...

Håper alt går bra med deg og den lille! Ikke enkelt når det blir slik, men godt å høre at hun spreller der inne da! :)

For et fantastisk fint nyttårsbord du hadde ordnet! :) Kjempekoselig... Det var noen heldige gutter da!

Noen ganger kan det strider mot design å la barn pynte juletreet, men så strider det jo nesten mot menneskeretten å ikke la barn gjøre det! Hehe! De syns sikkert det var kjempemorsomt! :) Noen ganger må man bare legge det fra seg og la et hus fylt med barn, være et hus fylt med barn :D G

Godt nyttår til alle dere og all lykke ønskes den lille :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...