onsdag 8. august 2012

Kjapt og enkelt babykort til gutt

I sommer kom det tre små babyer til verden i vår vennekrets. Jeg hadde veldig lyst til å sy klær til disse søte små, så jeg prioriterte det i stedet for å lage kort. Klærne har jeg lagt ut bilder av i sømbloggen. Dette enkle kortet lagde jeg til guttebabyen som ble født i juni, for jeg hadde et ferdigmalt motiv liggende.


Motivet er fra Magnolia, og det samme er hjørnestempelet som jeg har stemplet rundt motivet. Teksten er fra Norsk Stempelblad, og vaskelappen er et gammelt stempel fra Papirloftet. Hvis noen stusser på fargene i dette innlegget så skyldes det at hvitbalansen på kameraet var helt på ville veier, og det så jeg ikke før kortet var sendt bort. Så jeg har prøvd å fikse litt i Photoshop, men gamle kunster er for lengst glemt, og resultatet ikke helt riktig...


Glitteret på stempelet er Stickles glitterlim i fargen Silver. På vingene har jeg hatt på litt Crackle Accent som gir en krakelert effekt når den tørker. 


Vaskelappen har jeg svertet med Distress Ink i fargen Weathered Wood. Deretter har jeg krøllet den litt i kantene.


Metallpynten er gammelt gods fra Papirloftet, og jeg har brukt de lite, for jeg synes de er litt for store. Men det funket bedre å bruke de som pynt sammen med blomstene, så da får jeg kanskje brukt opp de jeg har igjen.

Har mange flere kort som skal blogges, så jeg håper å komme a jour med bloggingen i løpet av uka.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...