tirsdag 14. august 2012

Kort til verdens beste pappa!

Dette kortet fikk pappa til bursdagen sin i juni. Motivet er fra Magnolia, klokkestemplene fra Tim Holtz, og poststemplene fra Kort & Godt.


Sydde med sikksakksøm rundt kanten, mest for variasjonens skyld. Kantene er svertet med Distress Ink i fargen Weathered Wood.


Som alternativ til å fargelegge vesten og oppbretten på buksa har jeg stemplet motivet på mønsterarket, klippet ut vesten og buksebretten, og limt det fast på det ferdigmalte motivet. For å få litt mørkere farge på kantene svertet jeg delene med Distress Ink før jeg limte de fast. For å få litt liv i vesten har jeg stemplet motivet på skrå, slik at rutene ikke går samme vei som på mønsterarket bak motivet. Etter at bildene var tatt bestemte jeg meg for å ha på litt Liquid Pearls på knappene, så da tok jeg bare et nytt nærbilde (så ser dere også forskjellen med og uten).


Tag'en er fra favorittbutikken min, Staff. Jeg har maaaange tag'er derfra, og denne limte jeg fast (hadde ikke tid til noe annet). Stjernene har jeg stanset ut med to stjernepuncher fra Stampin' Up. Klokkeknappen har jeg hatt liggende i mange år, og har aldri fått brukt den. Så da fant jeg ut at det passet bra nå, sammen med mønsterarket med klokker på. Mønsterarket er forresten fra Pion Design.


Den hule stjerna er stanset ut ved at jeg først har stanset ut en liten stjerne, og deretter stanset ut en stor stjerne utenfor. Gir en morsom effekt. Poststempelet kjøpte jeg på handleturen til Bikuben i vår, og det er en favoritt. Og siden jeg har en rund punch som går akkurat rundt stempelet er det jo så lettvint å lage mange. Papiret jeg har stemplet på er Bazzill Kraft kartong. Klokka på mønsterarket har fått litt Glossy Accents over seg. Tanken var at den skulle komme litt bedre fram, men jeg er jammen meg ikke sikker på om jeg likte det så godt...


Motivet er satt fast med 3D-puter. Har ikke brukt så mange lag med papir på dette kortet, så det er ikke så framtungt som mange av de andre jeg lager.


Midt i stjerna har jeg festet en liten brad (splittbinders på norsk). Filmstripa bak er fra Tim Holtz.


Takk for at du titter innom bloggen min. Her har sommeren endelig kommet, så det skal nytes til det fulle! Ha en fortsatt fin uke!

1 kommentar:

Dorte sa...

Nydeligt kort, med fine farver. Det ser godt ud med vesten du har lavet i mønsterpapir... superflot pynt, stjerner, klokker, brads, ja lækkert.
Ønsker dig en fin dag,
klem Dorte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...