fredag 21. desember 2012

Årets mest tidkrevende julekort...

...ble påbegynt i oktober - i fjor! Og det er ikke det at dette kortet har krevd så mye mer enn et vanlig kort, jeg har bare ikke prioritert det. Innså litt sent i fjor at jeg ikke rakk å gjøre det ferdig, så i år prioriterte jeg det. Motivet ble byttet ut til et nyere, og kortet ble helt annerledes enn opprinnelig tenkt.


Motivet er fra Magnolia, og jeg har malt det med Distress Ink. Og det var et veldig tidkrevende motiv å fargelegge. Brukte lang tid på dette, og ble bare sånn passelig fornøyd. Lykta har fått litt gyldent glitterlim på seg, og de blanke, glatte flatene på scooteren er Glossy Accents. Arket bak motivet måtte jeg male med Liquid pearls, bare fordi jeg prøvde å tørke bort noen jeg ikke ble fornøyd med, og det satte store merker. Og det var finere før... Så, note to self: IKKE fjern Liquid pearls som ikke blir bra!


Sølvgitteret er et gammelt bånd som har vært brukt som pynt på lysestaker (fra den tiden det var så populært). Her har jeg bare strukket det ut sånn at det fyller hele kortet.


Blomster fra Wild Orchid Crafts. Brads'en med matchende papir er fra Stampin' Up, og den lager man selv med det papiret man vil. Nordpolen-stempelet er fra Kort & Godt. Det sammenrullede arket har jeg laget selv av mønsterpapir med små noter, det samme som er bak motivet. Har slitt og svertet kantene, og rullet og krøllet det litt. Rundt har jeg festet litt blonde og myk hyssing, og knytt på en liten metallengel fra Korthobby.


Nissefrimerkene er også stempel fra Kort & Godt. Synes det er så kjekt med stempel som kan brukes som pynt, for det bryter litt med blomstene.


I dag starter juleferien for oss, og jeg ser fram til en rolig julefeiring i eget hus.

1 kommentar:

Bente Årstad sa...

Kjempefint kort:)
klem bente:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...