lørdag 22. desember 2012

Julekort i rødt

Jeg lager ikke så mange julekort av papir, og i år har jeg vel satt ny rekord. Tidligere har jeg bare laget papirjulekort til slekt og venner i utlandet. I år har jeg supplert med hjemmelagede kort til nærmeste familie i samme by (rakk ikke bli ferdig til postens frist for de som ikke kunne leveres personlig...), samt til mine kortlagende venner.

Dette sendte jeg til min barndomsvenninne og hennes familie, som har bosatt seg i Canada for et par år. Rart å ikke treffes rett før jul, sånn som vi har gjort helt siden de flyttet tilbake til bartebyen.


Dette kortet gikk utrolig fort å lage, for motivet var ferdig fargelagt fra før. Hadde opprinnelig tenkt å bruke motivet på bursdagskort til mamma, men det ble for julete... Så da passet det perfekt på julekort i stedet. Motivet er fra Magnolia.


Jeg har fargelagt med Promarkere, og synes den røde fargen kan bli vel knall. Så da velger jeg ofte å duse ned inntrykket ved å prikke klærne med en hvit penn.

 

Promarkere:
Hud: Ivory - Blush
Kinn: Dusky Pink
Hår: Satin - Sandstone - Caramel
Røde klær: Red - Berry Red - Burgundy
Grønne klær: Pastel Beige - Khaki - Olive Green

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...