onsdag 30. juli 2014

Bestillingskort til en kollega

God kveld, kjære bloggvenner! I dag blogger jeg fra Frøya, mitt barndoms paradis. Ingenting er som å komme ut i havgapet til strålende solskinn og blekkstille sjø.
 
Kortet jeg viser dere her er et bestillingskort fra en kollega til en kollega/ektemann. Og det er ikke så ofte at jeg blogger samme dag som mottaker har bursdag... 

 
Motivet er maskert sammen av tre ulike stempel. Gutten er fra Whiff og Joy. Trappa og musene er fra Magnolia. Jubilanten kommer fra gård, og da passet det godt å bruke disse motivene sammen. Jeg har fargelagt med Copic Sketch Markers, men siden huskelappen ligger igjen hjemme får jeg ikke oppdatert fargeoversikten i dag.
 
 
Rundt motivet har jeg stemplet med Memento Rich Cocoa på stempel fra Kort & Godt og Magnolia. Tekststempelet er fra Kort & Godt.
 
 
Datostempelet er en gammel klassiker fra Norsk Stempelblad. Dette har jeg ikke brukt på en stund, men har generelt brukt disse stemplene masse. Her har jeg stemplet på et mønsterpapir som jeg har krøllet med et falseben (bone folder) etterpå.
 
 
Jeg har ringet rundt datoen med en sort penn. Og de kule reinsdyrene er med for å representere jaktinteressen til jubilanten.
 
 
I bestillingen var det også ønsker om et motiv med briller, men det er det jammen ikke flust av... Så da ble løsningen å lage egne briller av blomstertråd. Disse passer også foran motivet, men jeg synes det ble kulere å henge de fast i fugleburet.
 
 
Trærne er dies fra Magnolia. Knappene kommer fra Stampin' Up.
 
 
Da skal jeg tilbake til malerpenselen, for ferie er jo å gjøre noe annet enn man gjør til vanlig, ikke sant? Ønsker dere alle en fortsatt god sommer!
 
Klem fra Veronica

1 kommentar:

Benedicta sa...

Tusen takk for det fine kortet du laget Veronica, kjempefornøyd med resultatet.Artig å følge blogger din :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...