torsdag 28. august 2014

Gave til barnehagen

På småbarnsavdelinga til jenta vår hadde de lapper som de hengte opp dersom ungene manglet bleier eller skiftetøy. De gamle lappene var slitte og til dels ødelagte, og jeg kom derfor på ideen om å lage nye. Heldigvis kom jeg på dette allerede etter det første året på barnehagen, så disse lappene har jeg fargelagt litt på siden av mine andre prosjekter det siste året.


Skiftetøyslappene er like, med blå bukse og rosa skjorte. Så kan de brukes til både gutter og jenter. På baksiden står også navnet på barnehagen og avdelinga, i fall noen skulle miste sin lapp på tur hjem fra barnehagen. Navnet har jeg fjernet på disse bildene.


Jeg har brukt ulikt bånd og farge på kanten på alle lappene.


Motivet til bleielappene har jeg hatt siden eldstemann ble født. Husker jeg brukte dette motivet på takkekortene fra dåpen hans. Hvert motiv er fargelagt med forskjellig farge, for jeg hadde lyst til at lappene skulle bli unike, akkurat som ungene. Og siden de er åtte unger på avdelinga ble det åtte ulike lapper.


Lappene har jeg laminert i lamineringsmaskina mi. Det blir ikke helt optimalt så lenge jeg bygger opp lappene med flere lag, men for at de skal tåle mest mulig valgte jeg å gjøre det. Det er derfor kanten rundt er såpass bred også.


Baksiden. Også her har jeg fjernet navnet på barnehagen og avdelinga.


Også måtte de jo få en boks til å ha lappene i. Den kommer fra Søstrene Grene, og båndene bærer preg av at snuppa fikk lov til å være med på innpakkingen.


Og det aller morsomste med denne gaven var at barnehagen ble så utrolig glad for lappene. Og derfor er jeg veldig glad for at jeg begynte på de veldig tidlig, for ellers er jeg ikke sikker på om det hadde blitt noe av det. Gaven ga vi til avdelinga da vesla sluttet på småbarnsavdelinga.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...